14.

Dar care este lupta şi argumentul nostru împotriva celor două părţi împreună? Pentru noi nu este decât un unic Dumnezeu, pentru că una este dumnezeirea. Şi cei ce sunt din ea rămân în ea, deşi credem că sunt Trei.

Căci nu este Unul mai mult Dumnezeu, iar altul mai puţin Dumnezeu258. NiciUnul mai înainte, iar Altul mai târziu. Nici nu Se scindează în voinţă, nici nu se împarte în putere. Nimic din ceea ce este în cele împărţite nu se află aici (în fiinţă cea Una). Ci dumnezeirea e neîmpărţită în cei ce Se disting, dacă trebuie să vorbim pe scurt. E ca o unică lumină în trei sori ce se penetrează reciproc, fără să se contopească. Când privim la dumnezeire, la cauza primă şi la principiul unic (la monarhie), apare în cugetarea noastră unitatea ei. Iar când privim la Cei în care este dumnezeirea, la Cei care ies din cauza primă în mod netemporal, fiind din ea şi de aceeaşi slavă, cei închinaţi sunt Trei.

Share on Twitter Share on Facebook