7.

Voieşti să fac şi eu unele glume şi despre Tatăl?

Căci iau de la tine această îndrăzneală. Tatăl este un Dumnezeu care voieşte, sau care nu voieşte? Încearcă să scapi de această îndoită greutate. Dacă e Dumnezeu care voieşte, când a început să voiască104? Desigur, nu înainte de-a fi. Căci n-a fost înainte ceva. Sau este în El pe de o parte Cel ce voieşte, pe de alta ceea ce voieşte? In acest caz este divizibil. Dar atunci cum nu este şi El, după tine, un produs al voinţei Lui? Iar dacă nu este un Dumnezeu voitor, ce anume L-a forţat să fie? Şi cine e Dumnezeu, dacă a fost forţat şi nu L-a forţat spre altceva, decât să fie Dumnezeu? 105 Cum a fost creat dacă, după tine, S-a creat? Aceasta e supusă aceleiaşi dificultăţi.106 Poate vei spune că s-a creat prin voinţă şi cuvânt.

Dar nu spui încă totul. Căci cum a avut puterea actului voinţa şi cuvântul? Acestea mai rămân să se spună. Căci pentru om nu e astfel. I A treia cuvântare teologică

Share on Twitter Share on Facebook