Qu. de animalibus III, q. 5), Toma din Aquino (In II Sent. d. 1, q. 2, a. 3; De veritate, q. 5, a. 8, arg. 7; q. 24, a. 5; In Phys VIU lect. 4, 3; ST I, q. 91 a. 1 Resp; q. 96, a. 2 Resp.) şi Bonaventura (/« 7/ Se/ir. d. 1, a. 2, q. 1, arg. 2; d. 2, a. 1, q. 2; /«III Sent. d. 2, a. 1, q. 2; Brev/. P. II, c. 4; 7»«er. c. 2, n. 5).
9 Cf. B. Smalley, The Study ofthe Bible în the Middle Age (mai ales despre Andre din Saint Victor), Oxford, Blackwell, 1983. Despre legăturile dintre învăţaţii creştini şi evrei, vezi Herman Hailperin, Rashi and Christian Scholars, Pittsburg, 1963. în epoca victorinilor, cel mai faimos reprezentant al şcolii rabinice era Rabbi Shelomo Izhaki, cunoscut sub numele de Rashi (m. 1105).
10 Reluăm în rezumat principalele poziţii dezbătute de F. Vernet în art. Hugues de Saint Victor, DTC VII, 240-243.
*< n*Histoire de laphilosophie, Paris, 1887,pp. 204-205.
12 Histoire de la philosophie scolastique, Paris, 1872, 1.1, pp. 423-424. El îşi revizuieşte opinia în Hugues de Saint Victor, Paris, 1886, p. 75.
13 Grundriss der Geschichte der Philosophie, Berlin, 1905, II, pp. 222-223.
14 Este ideea lui A. Luchaire, Histoire de la France, Paris, 1901, II b,p. 377.
15 Histoire generale de la philosophie, Paris, 1884, p. 565.
16 Filozofia în Evul Mediu, trad. de Ileana Stănescu, Humanitas, 1995, p. 281.
Note la „Introducere”
17 R. Baron, Science et sagesse chez Hugues de Saint Victor, 1957, p. 91.
18 G. Pare, A. Brunet, P. Tremblay, op. cit., pp. 94-95.
19 Essai historique sur Ies rapports entre la philosophie et la foi de Beranger de Tours ă Saint Thomas d'Aquin, Paris, 1909, p.83.
20 R. Baron, op. cit., pp. 36-37.