Bibliografie

I. Ediţii ale operei 1. Johannis Duns Scoţi Opera Omnia, L. Wadding (ed.), Lyon, 1639, voi. I-XII (ediţie anastastică la Hildesheim, 1968); tratatul Despre primul principiu se găseşte în voi. III.

2. Johannis Duns Scoţi Opera Omnia, Vives (ed.), Paris, 189l-l895, voi. I-XXVI (este o reeditare a ediţiei Wadding, conţinând în plus tratatul De perfectione statuum).

3. Johannis Duns Scoţi Opera Omnia, cura et studio Commissionis Scotisticae ad fidem codicum, C. Balic (ed.), voi. I-XI, Vatican, 1950 sq.

4. Johannis Duns Scoţi Opera philosophica, voi. I-lII, St. Bonaventure Franciscan Institute, New York, 1997 sq.

5. Johannis Duns Scoţi Opera Omnia, Ediţio minor, a cura di Giovanni Lauriola, voi. I-lI, A. G. A., Alberobello, 1998 sq.

II. Ediţii şi traduceri ale tratatului Despre primul principiu 1. Marianus, Miiller (ed.), Joannis Duns Scoţi Tractatus de Primo Principio, Herder, Freiburg, 1941.

BIBLIOGRAFIE

2. Evan, Roche, TheDe Primo Principio of John Duns Scotus. A Revised Text and a Translation, St. Bonaventure, Louvain, 1949.

3. Allan B., Wolter, John Duns Scotus: A Treatise on God as First Principie, Franciscan Herald Press, Chicago, 1966.

4. Wolfgang, Kluxen, Johannes Duns Scotus, Abhandlung iiber das erste Prinzip, Wissenschaftliche Buchgesellschaft, Darmstadt, 1974.

5. Pietro, Scapin, 11 primo Principio degli esseri, Liviana, Padova, 1973- 6. W. A. M., Peters, Het eerste beginsel, Ambo, Baam, 1985.

7. Felix, Alluntis, Obras del Doctor Subtil Juan Duns Escoto, Dios unoy trino, Biblioteca de Autores Cristianos, Madrid, 1960.

8. Juan Duns Escoto, Tratado acerca del Primer Principio, Biblioteca de Autores Cristianos, Madrid, 1989- 9. Duns Scot, Trăite du premier principe/Tractactus de primo principio, texte latin etabli par W. Kluxen; traduit du latin par Jean-Daniel Caviglioli, Jean-Marie Meilland, Fracois-Xavier Putallaz, Vrin, Paris, 2001.

III. Studii privind tratatul Despre primul principiu 1. Alluntis, F, „El Tratado del primer principio de Escoto", în Verdady Vida, nr. 18 (1960), pp. 549-561.

2. Alluntis, F, „Demonstrability and Demonstration of the Existence of God", în John K. Ryan (ed.), B. M. Bonansea, John Duns Scotus: 1265-l965, The Catholic University of America Press, Washington, D. C., 1965, pp. 133-l70.

BIBLIOGRAFIE

3. Alluntis, F, „Filosofâa y la existencia de Dios segun Escoto", în De doctrina Ioannis Duns Scoţi, Acta Congressus Sco-tistici Internationalis, voi. II, Roma, 1968, pp. 447-460.

4. Alluntis, F, Introduccion en Juan Duns Escoto: Tratado acerca del Primer Principio, Biblioteca de Autores Cristianos, Madrid, 1989- 5. Armellada, B. de, „El Infinito, ^barrera o apertura teologica?", în C. Berube (ed.), Homo et Mundus, Acta Quinti Congressus Scotistici Internationalis, Societas Internationalis Scotistica, Roma, 1984, pp. 8l-92.

6. Balic, C, „De critica textuali scholasticorum scripsis accomo-data", în Antonianum, nr. 22 (1945), pp. 267-308.

7. Barth, T., „Die Notwendigkeit Gottes und seine Begriindung bei Duns Scotus", în De doctrina Ioannis Duns Scoţi, Acta Congressus Scotistici Internationalis, voi. II, Roma, 1968, pp. 409-425.

8. Berube, C, „De l'etre î Dieu chez Duns Scot", în C. Berube (ed.), Regnum Hominis et Regnum Dei, Acta Quarti Congressus Scotistici Internationalis, voi. I, Societas Internationalis Scotistica, Roma, 1978, pp. 47-70.

9. Berube, C, „Pour une histoire des preuves de l'existence de Dieu chez Duns Scot", în De l'homme a Dieu selon Duns Scot, Henri de Gând et Olivi, Istituto storico dei cappuccini, Edizione Collegio S. Lorenzo, Roma, 1983, pp. 24l-279.

10. Berube, C, „Dynamisme psychologique et existence de Dieu chez Duns Scot, Henri de Gând, J. Marechal et B. Lonergan", în De l'homme ă Dieu selon Duns Scot, Henri de Gând et Olivi, Instituto storico dei cappuccini, Edizione Collegio S. Lorenzo, Roma, 1983, pp. 185-l94.

BIBLIOGRAFIE

11. Alberto di Boni, L., „Bedeutung und Grenzen des aristo-telichen Denkens im Gottesbeweis von Duns Scotus", în L. Honnefelder, R. Wood, M. Dreyer (eds.), John Duns Scotus – Metaphysics and Ethics, EJ. Brill, Leiden, New York, Koln, 1996, pp. 455-474.

12. Bonansea, B. M., „Duns Scotus and St. Anselm's onto-logical Argument", în De doctrina loannis Duns Scoţi, Acta Congressus Scotistici Internationalis, voi. II, Roma, 1968, pp. 46l-475.

— Bonansea, B. M., Man and His Approach to God în John Duns Scotus, Lanham, New York, Londra, 1983.

14. Bonansea, B. M., „Scotus and Aquinas on the human mind's ability to know God, Homo et Mundus", în C. Berube (ed.), Acta Quinti Congressus Scotistici Internationalis, Societas Internationalis Scotistica, Roma, 1984, pp. 229-238.

15. Bos, E. R, „A Scotistic Discussion of-Deus est» as a propo-sitio per se nota", în Vivarium, nr. 23 (1995), pp. 197-234.

16. Boulnois, O., „Analogie et univocite selon Duns Scot: la double destruction", în Les etudes philosophiques, iulie-decembrie, 1989, pp. 347-369- 17. Boulnois, O., „Reelles intentions et universaux selon Duns Scot", în Revue de metaphysique et de morale, ianuarie-martie, 1992, pp. 3-33- 18. Boulnois, O., „L'existence de Dieu", în O. Boulnois, Etre et representation. Une genealogie de la metaphysique moderne ă l'epoque de Duns Scot (XlIIe-XIVe siecle), Presse Univarsitaires de France, Paris, 1999, pp. 327-404.

— Boulnois, O., „Preuve de Dieu et structure de la metaphysique selon Duns Scot", în Jean Duns Scot et la metaphysique classique, Revue des sciencesphilosophiques et theologique, nr. 83 (1999), pp. 35-52.

SFÂRŞIT

Share on Twitter Share on Facebook